Dragon Ball Wiki
Advertisement

Gdzie masz kule?! (jap. あらららー!タマがない! [Arararaa! Tama ga Nai!], ang. The Emperor's Quest) – to drugi odcinek Dragon Ball oraz drugi odcinek Sagi Son Gokū.

Streszczenie[]

Bulma i Gokū postanawiają wyruszyć na dalsze poszukiwania smoczych kul, chcą spełnić swoje życzenia. Zaczynamy odcinek, jak Gokū i Bulma oglądają  film. Bulma przełączyła na film romantyczny i zamknęła oczy,  i zaczęła mówić: "No całuj ją, całuj" i gdy chciała otworzyć oczy, to Son przełączył na inny kanał gdzie właśnie leciał film o Godzilli. Bulma gdy to zobaczyła okropnie się  przeraziła. Mały Son się z niej śmiał, ale ona zabrała pilota i powiedziała, że to nie jest wcale takie śmieszne. Potem powąchała małego, Saiyańskiego wojownika i powiedziała że strasznie cuchnie, pora żeby go wykąpać. Nadszedł czas kąpieli małego 12-letniego Kakarotta. Gdy go myje pyta się ile ma lat. On odpowiedział że 14 a młoda wówczas 16-letnia dziewczyna powiedziała, że jest coś za mały na 14 lat. Rzeczywiście Goku był za mały na 14-latka, a to za sprawą tego, że on liczyć nie umiał. Myślał że po 11 jest 14, a nie 12. Gdy umyła małego Gokū czas aby ona sama wzięła prysznic. Gdy się zaczyna myć rozmyśla o mężczyznach, nagle wchodzi Goku z propozycją umycia jej pleców. Ta się wystraszyła i zaczęła rzucać go wszystkimi przedmiotami. Zdziwiony Son nie rozumiał jej, o co właściwie jej się rozchodzi. Jemu przyszło na myśli, że jak ona go umyła, to on też jej musi umyć plecy. Tak jego przybrany dziadek Gohan go uczył. Później jak Bulma się umyła, powiedziała że miał bardzo miłego dziadka. Więc się przebrali, umyli i  wyruszyli w podróż. Jak dochodziła noc, spotkali tajemniczego żółwia. 

Istotne fakty[]

  • Okazuje się, że ogon Son Gokū jest prawdziwy.
  • Ukazano, że Gokū nie potrafi się wykąpać.
  • Pokazano, że kula Pilafa jest kulą z jedną gwiazdką.
  • Son Gokū i Bulma spotykają Żółwia Morskiego

Pojedynki[]

1 osoba 2 osoba Wynik
Shū i Mai Wilki Nieokreślony
Son Gokū Wilki Son Gokū

Debiut[]

Postacie[]

Grupy i organizacje[]

Lokalizacje[]

Obiekty[]

  • Gi
  • Ogon
  • Kapsułki Hoi-Poi
    • Dom Kapsułkowy   Pierwsze wystąpienie  
  • Smocze kule
  • Motocykl
  • Długokrutek
  • Samolot   Pierwsze wystąpienie  
    • Samolot Pilafa   Pierwsze wystąpienie  
  • Telewizja   Pierwsze wystąpienie  
  • Wanna   Pierwsze wystąpienie  
  • Szkielet
  • Majteczki

Sceny fillerowe[]

  • Scena, w której Bulma ogląda romans w telewizji, a Gokū przełącza go na film o gigantycznych potworach.
  • Cesarz Pilaf je kolację przy swoim stole, torturuje Shū, a Mai przychodzi mówiąc, że w Dolinie Czaszek może być Smocza Kula.
  • Gokū szuka jedzenia w Dolinie Czaszek i walczy z wilkami, podczas gdy Mai i Shū uciekają a ich samolot zostaje zniszczony przez Son Gokū, który myśli, że to ptak.

Niespójności[]

  • Akcja tego odcinka rozgrywa się tego samego dnia, w którym wydarzył się pierwszy odcinek. Bulma ma na sobie zupełnie inny strój, najprawdopodobniej dlatego, że nasikała w poprzednich ubraniach. Jednakże nie miała okazji zmienić ubrania w tym czasie bez domu.
  • Spodnie, które Bulma ma na sobie na początku tego odcinka, są szare. W jednym ujęciu, w którym jej spodnie są niebieskie w tym samym kolorze co kurtka, którą ma na sobie - występuje błąd koloru.
  • Pudełko Bulmy na kapsułki jest pokazane jako pełne, gdy powinno brakować dwóch kapsułek (samochód, który zepsuł Gokū w poprzednim odcinku oraz motocykl Kawasaki, którego obecnie nie miała).
  • Z jednego z naczyń Pilafa na jego stole można zobaczyć japońską flagę, podczas gdy Japonia w ogóle nie istnieje w Smoczym Świecie. Ponadto, gdy się wstecz flaga ma gwiazdę zamiast koła.
  • Żółw podczas jego pierwszego pojawienia się na ekranie okazuje się znacznie większy od Gokū. Przez resztę serii jest mniejszy prawdopodobnie dlatego, że Son Gokū musiał go nosić na plecach.

Ciekawostki[]

  • Fabuła rozdziału, który adaptuje ten odcinek została oparta na drugim rozdziale jednej z wcześniejszych prac Akiry Toriyamy zatytułowanej „Adventures of Tongpoo".
  • Sowa na początku odcinka nosi ten sam kapelusz, który nosi Ulong w swoim debiucie.
  • Jest to pierwszy odcinek, w którym spotykają się sługusy Pilafa z Gokū. Jest to również jedyny raz, kiedy stają twarzą w twarz, zanim dotrą do zamku Pilafa.
  • Okazuje się, że Shū i Mai nie są jedynymi sługami cesarza Pilafa w tym odcinku, ponieważ Mai mówi, że inny z jego szpiegów zostawił nadajnik szpiegowski w Dolinie Czaszek i nigdy więcej go nie widziała. Można założyć, że ten sługa został zabity przez Wilki.
  • Na ścianie Domu Kapsułkowego można zobaczyć zdjęcie Aralki, bohaterki poprzedniej serii Akiry Toriyamy Dr Slump.
  • Miejscem akcji tego odcinka są napisy końcowe.
  • Torturowanie Shū piłą łańcuchową przez cesarza Pilafa jest nawiązaniem do sceny z filmu Scarface z 1983 roku, w której Angel zostaje zabity podczas tortur piłą łańcuchową w hotelowej łazience.

Galeria[]

Advertisement