FANDOM

Dowódca Red (jap. レッド総帥 [Reddo Sōsui], pl. w anime Marszałek Czerwony, pl. w mandze Generał Czerwony, fr. Général Red, ang. Commander Red)Ziemianin, pierwszy dowódca Armii Red Ribbon i jej założyciel.

Red Sosui 2

Wygląd i osobowośćEdytuj

Jest niskiego wzrostu, jego włosy są rude, cechuje go trudny charakter i kompleks mniejszości. Red to bezwzględny okrutnik; żołnierz nienawidzi niesubordynacji. Za źle wykonane rozkazy bądź dezercję karze śmiercią.

Dragon BallEdytuj

Saga Armii Red RibbonEdytuj

W celu odszukania siedmiu smoczych kul założył prywatną armię, militarną organizację o globalnym zasięgu. Większość ludzi, w tym wszyscy jego podwładni oraz główni bohaterowie DB, tkwili w przekonaniu, że Red planował wykorzystać smocze kule do przejęcia kontroli nad światem. Jego prawdziwym planem było jednak poprosić Shen Lóng'a o wyższy wzrost. W momencie kiedy Adiutant Black dowiedział się o zamiarach szefa, dał upust złości i strzelił Redowi w głowę, uśmiercając go. Objął rządy nad armią, zmieniając jej nazwę na Armię Black Ribbon.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Saga Armii Red Ribbon.

Dragon Ball ZEdytuj

Ta sekcja wymaga treści. Prosimy, dodaj ją!

Dragon Ball GTEdytuj

Sztuczny człowiek #9Edytuj

W pełni mechaniczna, a co za tym idzie sztuczna kopia Reda pojawia się w DBO. Ów sztuczny człowiek – a ściślej android – jest maszyną zbudowaną przez Dra Gero. Staje on na czele Armii Red Pants.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Dragon Ball Online.
ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Sztuczny człowiek numer 9.

Galeria Edytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Możliwe, że odzyskał życie, gdyż parokrotnie pojawia się w anime już po śmierci. Są to, co prawda, fillerowe wstawki.