Dowódca Red (jap. レッド総帥 [Reddo Sōsui], pl. w anime Marszałek Czerwony, pl. w mandze Generał Czerwony, fr. Général Red, ang. Commander Red)Ziemianin, pierwszy dowódca Armii Red Ribbon i jej założyciel.

Red Sosui 2.png

Wygląd i osobowość[edytuj | edytuj kod]

Jest niskiego wzrostu, jego włosy są rude, cechuje go trudny charakter i kompleks mniejszości. Red to bezwzględny okrutnik; żołnierz nienawidzi niesubordynacji. Za źle wykonane rozkazy bądź dezercję karze śmiercią.

Dragon Ball[edytuj | edytuj kod]

Saga Armii Red Ribbon[edytuj | edytuj kod]

W celu odszukania siedmiu smoczych kul założył prywatną armię, militarną organizację o globalnym zasięgu. Większość ludzi, w tym wszyscy jego podwładni oraz główni bohaterowie DB, tkwili w przekonaniu, że Red planował wykorzystać smocze kule do przejęcia kontroli nad światem. Jego prawdziwym planem było jednak poprosić Shen Lóng'a o wyższy wzrost. W momencie kiedy Adiutant Black dowiedział się o zamiarach szefa, dał upust złości i strzelił Redowi w głowę, uśmiercając go. Objął rządy nad armią, zmieniając jej nazwę na Armię Black Ribbon.

ToriyamaDragonBall1.PNG  Więcej w osobnym artykule: Saga Armii Red Ribbon.

Dragon Ball Z[edytuj | edytuj kod]

Ta sekcja wymaga treści. Prosimy, dodaj ją!

Dragon Ball GT[edytuj | edytuj kod]

Sztuczny człowiek #9[edytuj | edytuj kod]

W pełni mechaniczna, a co za tym idzie sztuczna kopia Reda pojawia się w DBO. Ów sztuczny człowiek – a ściślej android – jest maszyną zbudowaną przez Dra Gero. Staje on na czele Armii Red Pants.

ToriyamaDragonBall1.PNG  Więcej w osobnym artykule: Dragon Ball Online.
ToriyamaDragonBall1.PNG  Więcej w osobnym artykule: Sztuczny człowiek numer 9.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. Możliwe, że odzyskał życie, gdyż parokrotnie pojawia się w anime już po śmierci. Są to, co prawda, fillerowe wstawki.