FANDOM

Tori Bot
« Och, patrz ... co ja widzę? To czytelnik!

Doktor Slump (jap. ドクター スランプ [Dokutā Suranpu]) – to komediowa manga Akiry Toriyamy, która była serializowana w komiksie antologii Shueishy Weekly Shōnen Jump od stycznia 1980 do sierpnia 1984 roku. Seria pomogła rozpocząć karierę Toriyamy i została nagrodzona nagrodą Shōgakukan Manga za mangę shōnen i shōjo w 1982 roku. [1] Bohaterowie zostali związani z uniwersum Dragon Ball po jego zakończeniu.

Opis Edytuj

Pewnego dnia w wiosce Pingwinków, Sembē Norimaki kończy tworzenie pierwszego na świecie doskonałego Androida, małej dziewczynki, którą nazywa Arale Norimaki. Następnego dnia Arale zostaje zapisana do Gimnazjum we wiosce Pingwinów, gdzie zostaje w klasie z Midori Yamabuki, która potem zostaje żoną Sembē'ego . Po zszokowaniu całej szkoły swoją inteligencją i siłą, Arale zaprzyjaźnia się ze Aoi, Akane Kimidori, Peasukiem Soramame i jego starszym bratem Taro.

Temat Edytuj

Dr Slump jest osadzony w Wiosce Pingwinków, miejscu, gdzie ludzie współistnieją z wszelkimi rodzajami antropomorficznych zwierząt i innych obiektów. W wiosce tej mieszka Sembē Norimaki, wynalazca (jego pseudonim to „Dr Slump”). W pierwszym rozdziale buduję robota, Arale, w scenach oczywiście parodiujących klasycznego Pinokio. Sembē jest kiepskim wynalazcą. Arale ma parę wad. Potrzebuje okularów i jest naiwna, a w późniejszych przygodach ma takie, jak przyniesienie wielkiego niedźwiedzia do domu i pomylenie go ze pupilem. Ale za to stworzony robot był bardzo silny (w Dragon Ball okazała się silniejsza niż młody Son Gokū, co skłoniło go do cięższego treningu). Ogólnie manga skupia się na nieporozumieniach Arale dotyczących ludzkości i wynalazków, rywalizacji i romantycznych nieszczęściach Sembē'ego. W środku serii pojawia się stale pojawiający się czarny charakter, Dr Mashirito.

Produkcja Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Media Edytuj

Manga Edytuj

Dr Slump był pierwotnie serializowany w Weekly Shōnen Jump od 5/6 wydania z 1980 roku do wydania 39 z 1984 roku, a następnie zebrany w 18 tomach Tankōbon pod nadrukiem Jump Comics. Został on ponownie złożony jako dziewięciotomowa edycja aizōban w 1990 r., Dziewięciotomowa edycja bunkoban w 1995 r. I edycja 15-tomowy kanzenban w 2006 r.

Po tym, jak Doktor Slump zakończył się w 1984 r. Bohaterowie mangi wrócili na epizodyczną scenę w kolejnej serii Toriamy Dragon Ball, w której Arale i Son Gokū na krótko współpracują, aby pokonać Generała Blue podczas sagi Armii Czerwonej Wstęgi.

Manga doktora Slumpa została napisana przez Takao Koyamę, zilustrowana przez Katsuyoshi Nakatsuru, i serializowana w V-Jump od 1994 do 1996 roku pod tytułem Dr Slump Returns, ale tylko na trochę. Został zebrany w cztery tomy tankōbonów.

Anime Edytuj

Dr Slump & Arale-chan Edytuj

Oryginalna adaptacja mangi, w anime nazywała się Dr Slump & Arale-chan i trwała od 1981 do 1986 roku, obejmowała 243 odcinki.

Dr Slump (1997 remake) Edytuj

Druga seria anime trwała od 1997 do 1999 roku i zawierała 74 odcinki. Oprócz serii wykonano 11 filmów animowanych.

Umiejscowienie osi czasu Edytuj

Większość wydarzeń w Doktorze Slumpie ma miejsce przed wydarzeniami z Dragon Balla, ponieważ wszystkie postacie znajdują się na tych samych pozycjach, które miały na końcu serii podczas. Uwodnienie to było w podsadze Generała Blue. Daizenshuu 7 stwierdza, że ​​twórczość Arale (która była początkiem serii) miała miejsce w 745 roku.

Niespójności z Dragon Ballem Edytuj

Wiele miejsc i punktów orientacyjnych, które nie istnieją w świecie Dragon Ball, jest pokazanych i wspomnianych.

Jedną z głównych sprzeczności jest postać w Dr Slump o nazwie „Kam (Bóg)i” to stary człowiek, który ma podobny wygląd do Muten Rōshi'ego i jest uważany za Boga galaktyki i twórcę wszystkich rzeczy. Jego istnienie jest nieco sprzeczne z przedstawieniem Kami'ego z Dragon Ball.

W Dragon Ball Super, kilka postaci z Doktora Slumpa jest przedstawianych jako młodsze niż powinny być. Należy jednak zauważyć, że Vegeta zostaje z łatwością pokonany, odnosząc się bezpośrednio do Arale jako postać gagową podczas odcinka, wskazując, że sam odcinek nie powinien być traktowany poważnie.

Debiut w Dragon Ballu Edytuj

Wymień postacie, które pojawiły się w Dragon Ballu a są bohaterami Doktora Slumpa.

Gry Edytuj

Niektóre postacie zadebiutowały w grach takich jak:

Postacie i osada Edytuj

Oto lista postaci z Dr. Slumpa, które pojawiły się w mediach związanych z Dragon Ball.

Dodaj tę listę.

Produkcja anime Edytuj

Wydania Edytuj

Oryginalna seria z lat 80. została wydana na DVD Regionu 2 w Japonii w dwóch częściach. „Kolekcja N'cha” została wydana w marcu 2007 r. [2] „Kolekcja Hoyoyo” została wydana we wrześniu 2007 roku.

Ciekawostka Edytuj

  • Kilka wyrażeń od doktora Slumpa stało się częścią japońskiej kultury. Wyrażenia znaków towarowych z mangi obejmują:
    • „N-cha”: powitanie Senbei i pozornie obcięcie „konnichiwa”; używany również przez Arale.
    • „Bye-cha”
    • „Hoyoyo”: wyrażenie używane przez Arale Norimaki do oznaczenia oszołomienia lub łagodnego zamieszania.
    • „Kiiiiiin”: pierwotnie japońska onomatopeja na dźwięk silnika samolotu.
    • „Cul”: Arale mówi za „Cool”.

Galeria Edytuj

PrzypisyEdytuj