Dragon Ball Wiki
Advertisement

Death Ball (jap. デスボール [Desu Bōru], pl. w anime ?, pl. w mandze ?, fr. Boule de la mort, ang. Supernova) – najpotężniejsza technika Chilleda, Coolera i Freezera. Pierwszy raz widzimy tę technikę w pobliżu planety Vegeta, kiedy Imperator we własnej osobie postanawia raz na zawsze stłumić powstanie Saiyan pod wodzą Bardocka. Atak nią był tak potężny, że zniszczył całą planetę, a samego przywódcę rebelii przeniosło w czasie do ery rządów Chilleda. To właśnie tym atakiem Changelingi kończyli życie każdej planety która się im sprzeciwiła.

Informacje[]

Atak ten, podobny do Beerus Damy, polega na stworzeniu małego rdzenia z czystej energii, a następnie gwałtownemu doładowywaniu go do rozmiarów pozwalających zniszczyć jądro planety a tym samym unicestwić cały glob. Na mniejszą skalę Freezer użył tej techniki w walce z Son Goku jednak kula śmierci została przedwcześnie pochłonięta przez Genki-Dame. Kolejny raz tyran użył jej w walce z Sonem już w formie Super Saiyanina do "przepalenia" się przez całą planetę i uszkodzenia jądra Nameku nie doprowadzając jednak do natychmiastowej anihilacji. Atak ten w późniejszym czasie użyty został w walce z Trunksem z przyszłości, jednakże Saiyanin zdołał ją bez trudu odepchnąć i posłać Imperatora do Piekła siekając go mieczem na kawałki.

Moment zagłady Planety Vegeta.

Advertisement