Cumber (jap. カンバ (悪のサイヤ人) [Kanbā (Aku no saiya-jin)])Saiyanin, podwładny Fu, jeden z głównych antagonistów sagi Więziennej Planety w Super Dragon Ball Heroes.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Bez kaftana

Kiedy pierwszy raz się pojawia, Cumber ma biały kaftan bezpieczeństwa z emblematami Fu na klatce piersiowej oraz kaganiec na ustach. Jego włosy są długie i czarne, przypominają fryzurę Raditza, oczy ma czerwone (czasami zanikają mu źrenice i tęczówki). Pod kaftanem bezpieczeństwa nosi czerwoną koszulkę i czarne spodnie. Strój jest wykonany z podobnego materiału co zbroje Saiyan, ponieważ nie zniszczył sie nawet po przemianie w Ōgon Ōzaru

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Niewiele wiadomo na temat Cumbera, poza dość brutalnym zachowaniem wobec innych. Jak większość Saiyanów uwielbia walczyć. Przyznaje również, że ma szacunek dla Goku i Vegety, zanim zażądał, aby walczyli z nim, a także twierdził, że zniszczenie Super Saiyan Blue Vegetto przyniesie mu radość.

Wydaje się również, że zna formę Boskiego Super Saiyanina, ponieważ rozzłościł się, gdy zobaczył Goku w danej formie.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Super Dragon Ball Heroes (anime)[edytuj | edytuj kod]

Saga Więziennej Planety[edytuj | edytuj kod]

Na początku sagi Cumber śpi w inkubatorze w siedzibie Fu. Uwięziony na terenie wulkanicznym, Cumber uwalnia się z więzienia i wyrusza na Zielony teren, tam walczy z Gokū i Vegetą. Ki jego aury infekuje Son Gokū. Potem zostaje zaatakowany przez Vegetę, Coolera i Trunksa z przyszłości, którego dusił. Widzi scalenie Gokū i Vegety. Zostaje wyzwany do walki przez Vegetto. Cumber walczy z Vegetto, który przełamuje jego pierwszy atak, drugi atak Saiyanina zmusza bohatera do użycia Kaiō-kena, trzeci do użycia Final Kamehame-Ha. Cumber odpiera jego ataki i używa sztucznego księżyca, by zmienić się w Ōgon Ōzaru. W tej formie atakuje Vegetto, lecz moc scalenia się kończy. Gokū, Vegeta i Trunks próbują bezskutecznie uciąć mu ogon. Fu niszczy sztuczny księżyc i każe mu walczyć w podstawowej formie. Canba atakuje Gokū i pokonuje go, przed śmiercią ratują go Gokū: Xeno i Vegeta: Xeno. Wojownicy scalają się w Vegetto: Xeno i pokonują Canbę w formie SSJ3. Canba odzyskuje przytomność i rzuca potężną kule w stronę wojowników Xeno. Gokū przebudza Ultra Instynkt, powstrzymuje atak i z łatwością pokonuje Cambera. Pojawia się Zamasu, który zabiera nieprzytomnego wojownika.

Cumber (2) (SDBH, odc. 012).jpg

Saga Konfliktu Wszechświata[edytuj | edytuj kod]

Cumber jest w jedenastym wszechświecie. Pokonał Toppo i rozpoczyna pojedynek z Jirenem. Pomimo jego niechęci Hearts odsyła go do 3 Wszechświata. Tam ściera się z Metalowym Coolerem. Początkowo jako SSJ3 walczy z przeciwnikiem na równi, lecz po chwili Cooler przemienia się w złotą formę i bez problemu pokonuje Saiyanina.

Super Dragon Ball Heores (gra)[edytuj | edytuj kod]

Kiedy Cumber pierwszy raz pojawia się w zwiastunie serialu SDBH i atakuje Son Gokū i Vegetę, Fu opisuje go jako najwspanialszy eksperyment świata.

Techniki[edytuj | edytuj kod]

  • Technika latania  - umiejętność pozwalająca unosić się w powietrzu przy użyciu ki.
  • Kikōha - podstawowa forma fali energii.
  • Infekcja - zainfekował Gokū, który dotknął jego aury. Po czym stracił kontrolę nad sobą.
  • Niszczycielska kula - jest to ogromna kula, która zadaje mocne obrażenia.
  • Niszczycielski szpon - technika przypomina szpon, który można mnożyć. Technikę tę można kontrolować.

Formy i transformacje[edytuj | edytuj kod]

Cumber (12) (SDBH, odc. 003).jpg

Ōgon Ōzaru[edytuj | edytuj kod]

Po raz pierwszy Cumber osiąga tę formę w SDBH UVM4. Potem forma ta pojawia się w anime Super Dragon Ball Heroes. W tej formie bardzo ciężko go powstrzymać. Jest bardzo szybki, silny i wytrzymały. Odcięcie ogona jest prawie nie możliwe ze względu na jego szybkość. Jedynym możliwym punktem pokonania tej formy jest odcięcie od źródła mocy (power ball).

Cumber (9) (SDBH, odc. 005).jpg

Super Saiyanin 3[edytuj | edytuj kod]

Cumber przemienił się w Super Saiyanina 3 by pokonać Son Gokū: Xeno i Vegete: Xeno, którzy połączyli się za pomocą potara w Vegetto: Xeno. Cumber w tej formie nie był na tyle silny by pokonać przeciwnika.

Cumber (3) (SDBH, odc. 009).jpg

Super Saiyanin 3 o pełnej mocy[edytuj | edytuj kod]

Specjalny stan Super Saiyana 3, pozornie dostępny tylko dla starożytnych Saiyan, Cumber po raz pierwszy użył tej formy przeciwko Jirenowi. W tej formie jego mięśnie są większe, widać żyły wokół ciała, a źrenice znikają, podobne do stanu berserkera. Intensywność energii tej formy jest tak duża, ​​po jej wejściu w ten stan koszula Cumbera zostaje rozdarta z jego piersi. W tej formie jest on nie tylko w stanie uzyskać dostęp do maksymalnej mocy Super Saiyanina 3 bez widocznego limitu czasu, ale także potrafi równomiernie walczyć się z najsilniejszymi wrogami.

Pojedynki[edytuj | edytuj kod]

Super Dragon Ball Heroes[edytuj | edytuj kod]

  • Son Gokū (bazowa forma, SSJ) i Vegeta kontra Cumber
  • Cooler (złota forma) kontra Cumber
  • Trunks z przyszłości (Super Saiyanin/bazowa forma) i Cooler (złota forma) kontra Cumber
  • Vegetto (SSJB, SSJB Kaiō-ken) kontra  Cumber (bazowa forma, Ōgon Ōzaru)
  • Son Gokū (SSJ, SSJB, SSJB Kaiō-ken x20), Vegeta (SSJ), Trunks z przyszłości (SSJ) i Cooler (złota Forma) kontra Cumber (Ōgon Ōzaru)
  • Fu (Super Fu) kontra Cumber (Ōgon Ōzaru)
  • Son Gokū (SSJG/bazowa forma) kontra Cumber
  • Son Gokū: Xeno (SSJ4) i Vegeta: Xeno (SSJ4) kontra Cumber (bazowa forma/SSJ3)
  • Vegetto: Xeno (SSJ4) kontra Cumber (SSJ3)
  • Son Gokū: Xeno (SSJ4) i Vegeta: Xeno (SSJ4) kontra Cumber
  • Son Gokū (Migatte no gokui) kontra Cumber
  • Cumber kontra Toppo
  • Cumber (bazowa forma, SSJ3FP) kontra Jiren
  • Cumber (bazowa forma, SSJ3) kontra Cooler (Metalowa Forma, Złota Metalowa Forma)

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W pierwszym odcinku serialu SDBH Vegeta mówi, że nigdy dotąd nie czuł od nikogo aż tak złej ki.
  • Pomimo kontroli nad formą Ōgon Ōzaru, nie przemienił się w SSJ4.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]