FANDOM

Celipa (jap. セリパ [Seripa], pl. w anime brak polskiej wersji, pl. w mandze brak polskiej wersji, fr. Sélipa, Célipa, ang. Fasha)Saiyanka niskiej klasy, przyboczna Bardocka i członkini jego oddziału. Jej wygląd, groźna a jednocześnie kobieca aparycja odzwierciedla bezwzględne i pewne siebie saiyańse wnętrze wojowniczki.

Dragon Ball Z Edytuj

Razem z innymi członkami zespołu Bardocka pracowała dla Kosmicznej Organizacji Handlu, lojalnie wykonując rozkazy Freezera. Cechowały ją typowe dla Saiyan mroczne poczucie humoru i ironia. Wraz z drużyną uczestniczyła w podbojach wielu przeróżnych planet Północnej Galaktyki. Brała udział w inwazji na planetę Kanassa, kiedy to Tōro, jednen z Kanassjan, obdarzył Bardocka zdolnością jasnowidzenia.

Wygląd Edytuj

Celipa jak to przystało na sayankę ma czarne krótkie włosy i czarne oczy. Ma różowy strój i żółte kolczyki na uszach. Nosi zielony skauter.

Charakter Edytuj

Dokładna osobowość. Celipy jest nieznana, jednak wiadomo, że jako sayanka jest zimna i okrutna w stosunku do innych (prócz.swej ekipy i Freezera). Nie ma litości do innych ras i najchętniej sprawiała by im ból i cierpienie.

Śmierć Edytuj

Martwa Celipa

Umierająca po masakrze ludzi Dodorii

Zginęła podczas podboju planety Meat, na którą team wyruszył bez przywództwa, ze względu na niedyspozycję Bardocka.

CiekawostkiEdytuj

Korn (Celipa) - Katsuyoshi Nakatsuru (2)

Pierwszy szkic Celipy

  • Celipa, tak jak reszta Zespołu Bardocka, nie została stworzona przez Akirę Toriyamę. Z opublikowanego przez Shūeishę poradnika Dragon Ball Z Son Gokū Densetsu czytelnicy dowiadują się, że postać Celipy wymyślił Katsuyoshi Nakatsuru, animator oraz współprojektant i współtwórca kilku postaci z Dragon Balla. Ów „przybornik” zawiera przedruki konceptartów przesłanych przez Katsuyoshiego Nakatsuru Akirze Toriyamie do zatwierdzenia. Pierwotnie dziewczyna miała nosić imię „Korn”: „Kōn”, „コーン”, którego bazą jest angielskie „corn”, czyli „kukurydza”. Była także wyższa, miała dłuższe i gęstsze włosy, utrwalone i zaczesane do góry w taki sposób, że przypominają afro lub fryzurę „na hełm”. Jej pancerz bojowy, ustępując pod względem erotyzmu uboższemu i mniej dyskretnemu w wersji ostatecznej, wyposażony był w naramienniki, miał też więcej kobiecych elementów, takich jak prowizoryczna minispódniczka, przylegające do nóg lycropodobne getry czy obcisły trykot z długimi rękawami. Finalną wersję Celipy różni od pierwowzoru także twarz. Ta pierwsza przypominała rysami i zasępieniem buzię Zangyi, podwładnej Bojacka.
  • Podobnie jak przedstawiciele elitarnej grupy saiyańskich wojowników, członkowie rodziny królewskiej: Król Vegeta, Książę Vegeta i Książę Tarble, Celipa nosi rękawiczki, co (za wyjątkiem Paragusa, ojca Brolly'ego, którego kasta nie jest znana) jest niespotykane pośród Saiyan niskiej klasy.
  • Przeciwnie do większości Saiyan tęczówki Celipy są fioletowe, nie czarne.
  • Przez wiele lat fani utożsamiali Celipę z matką Son Gokū. Plotka została zdementowana, gdy w zamieszczonym w 3. numerze Saikyō Jumpa z 2014 roku, przeprowadzonym przez Naho Ōishi wywiadzie z Akirą Toriyamą, autor Smoczych Kul ujawnił, że imię matki protagonisty tejże serii to Gine.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Taki poziom bojowy podaje kolekcjonerska gra karciana Dragon Ball Carddass.