FANDOM

Broly (DBS)

Brolly[1] (czytaj: Broli, jap. ブロリー Burorī [brorii], fr. Broly, ang. Broly)Saiyanin, jeden z nielicznych przedstawicieli swojej rasy, którzy przeżyli zagładę planety Vegeta. Urodził się z niespotykanie wysokim poziomem bojowym, przez co został wygnany przez króla Vegetę na planetę Vampa, gdzie żył wraz z ojcem do czasu uratowania przez armię Freezy.

Opis Edytuj

Akira Toriyama zasugerował, aby pojawił się w filmie z powodu jego ogromnej popularności. Po obejrzeniu poprzednich filmów o Brollym, Toriyama zdecydował, że ten Saiyanin może być całkiem interesujący, jeśli zmieni się kilka rzeczy. W ten sposób Toriyama chciał wprowadzić Broly'ego do kanonu.

Wygląd Edytuj

Brolly (6) (DBS, film 001)

W filmie kinowym DBS, Brolly wygląda nieco inaczej niż jego alternatywny odpowiednik z kinówek DBZ. Wciąż jest wysoki, szczupły i dobrze zbudowany. Ale ma ciemniejszy kolor skóry oraz trzy blizny; na lewym policzku, lewym ramieniu i po lewej stronie klatki piersiowej. Blizna na klatce piersiowej ma znak X. Ma srebrny naszyjnik kontrolujący w formie bazowej w pozostałych formach go traci. Jego wyraz twarzy wydaje się bardziej poważny niż w oryginale (gdzie wydawał się melancholijny).

Jego ubiór składa się z zielono-czarnego pancerza bojowego (Tagoma nosił taki sam), fioletowych leggingsów, zielonej skóry z futrem oraz z butów zakrywające łydki. Nosi czarne opaski na rękach.

Drugi strój składa się z rozdartych granatowych legginsów, tego samego futra i biało-żółtych botów. Nosi granatowe frotki.

Osobowość Edytuj

Brolly jest bardzo spokojną osobą. Broni te osoby, na których mu zależy i darzy je szacunkiem. Jest mało rozmowny, ponieważ ojciec nie nauczył go dobrych manier, zwrotów grzecznościowych czy innych tego typu rzeczy.

Relacje Edytuj

Rodzina Edytuj

Paragus Edytuj

Bardzo kocha swojego ojca. Gdy Cheley i Lemo powiedzieli mu, że nie musi go słuchać on odpowiedział, że nie wolno mówić źle o rodzicach. Wpadł w furię, gdy zobaczył martwego Paragusa, czyli bardzo mu na mim zależało.

Znajomi i przyjaciele Edytuj

Edytuj

Gdy Brolly był mały zaprzyjaźnił się z Bā. Stał się jego partnerem treningowym oraz pierwszym najlepszym przyjacielem. Bardzo go kochał, a bestia mu to odwdzięczała. Przez to jednak zaniedbał treningi, co nie podobało się jego ojcu. Gdy Paragus odstrzelił mu ucho, Brolly był bardzo zezłoszczony, a Bā od tego momentu nigdy się nie pojawił. Od tego momentu Brolly na pamiątkę zachował sobie odstrzelone ucho Bā, które nosił jako część swojego odzienia.

Cheley Edytuj

Brolly polubił tę dziewczynę na statku kosmicznym Freezy. Stanął w jej obronie, gdy Daigen ją zaczepiał. Zamieszkał z nią i Lemo na planecie Vampa.

Rywale Edytuj

Son Gokū Edytuj

Brolly z początku był negatywnie nastawiany na Son Gokū, ponieważ nie panował nad sobą. Gdy Gokū odwiedził go i jego znajomych na Vampie, Brolly zaakceptował go ze względu na jego dobre słowa i małe wsparcie.

Vegeta Edytuj

Brolly na sam widok Vegety był bardzo zezłoszczony, zaatakował go jako pierwszego, choć miał też do wyboru Kakarotta.

Biografia Edytuj

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Dragon Ball Super: Brolly.

Król Vegeta wysyła malca na planetę Vampa, ponieważ obawia się, że ogromna moc Brolly'ego z jaką się urodził, doprowadzi go w końcu do szaleństwa i przez to może być w przyszłości zagrożeniem nie tylko dla planety Vegeta ale i dla całego wszechświataParagus i Beets znaleźli małego Brolly'ego, który wyszedł z rury. Paragus chwali syna, że udało mu się zabić insekty. Beets mówi, że jego poziom mocy wynosi 920, a Pargus dodaje, że nawet z takim poziomem mocy niemożliwe jest pokonanie tych insektów. Potem łapie Brolly'ego, który się wierci i próbuje się wydostać, ale Paragus złapał go za ogon i powiedział, że musiał spojrzeć w księżyc i przemienił się w Ōzaru, więc dlatego pokonał insekty. 5 lat później mały Brolly na planecie Vampa je żółtko z jajek insektów, a Paragus gdzieś nosi pozostałe jaja.

Cheley i Lemo znaleźli Paragusa na planecie Vampa za pomocą sygnału SOS. Pojawia się insekt Paragus woła Brolly'ego, który pokonał insekta. Lemo zaprasza ich na statek kosmiczny, cieszy się bo Freeza będzie zachwycony. Na ich statku Cheley poczęstowała Brolly'ego batonem, który bardzo mu posmakował. Gdy dotarli na statek Freeza mówi do Beriblu aby przygotowała Saiyanom nowy ekwipunek, gdy będą się myć. Gdy Saiyanie się umyli dosiedli się do stolika Lemo i Cheley, która ich zaprosiła. Gdy Cheley dotyka skóry z Baha, którą nosi  Brolly, ponieważ sugeruje mu aby się jej pozbyć, ten się na nią wydziera. Kobieta ponownie dotyka tę skórę ale już łagodniej. Brolly chciał coś powiedzieć, ale Paragus mu przewał i powiedział, że przyszli tu zjeść a nie pogadać. Przychodzi Daigen i zagaduje do Cheley, że jest jednym kombatantem chce aby z nim poszła, kobieta odmawia. Lemo mówi, że może się z nim napić, Daigen go odpycha i wciąż zagaduje do Cheley. Wtedy wstaje Brolly, Daigen uderza go pary razy, ale Saiyanin nawet nie drgnął. Brolly denerwuje się i łapie go za ręce następnie go poddusza. Paragus przyciska przycisk w pilocie i naszyjnik Brolly'ego razi go prądem. Cheley jest oburzona zachowaniem Paragusa podbiega do niego i mówi mu prosto w twarz, że nie powinno się tak traktować syna dodała też, że nieodpowiednio go wychował. Gdy Paragus odpowiedział, Cheley zabrała mu pilot. Beriblu przychodzi po Paragusa, ponieważ Freeza chce mu coś powiedzieć. Lemo krytykuje Paragusa tym, że nawet on ma lepszego ojca. Cheley się uśmiecha się i na oczach Brolly'ego i Lemo niszczy pilota. Cała trójka idzie do innego pomieszczenia, gdzie rozmawiają. Cheley dziękuję Brolly'emu, a Lemo pomaga mu w otwarciu termos z wodą, która bardzo mu posmakowała, ponieważ nigdy jej nie pił. Następnie Brolly dotyka futra, które ma przywiązane do tułowia i mówi, że to jego przyjaciel Bā. Nazwał go Bā bo ciągle ryczał: ba, ba. Był strasznie agresywny, każdego dnia musi się bronić przed jego atakami. Aż pewnego dnia stali się najlepszymi przyjaciółmi. Paragus odstrzelił mu ucho, ponieważ Brolly przestał trenować, od tego momentu nigdy się do niego nie zbliżył, a jego ucho jest częścią jego codziennego stroju. Lemo i Cheley mówią, że jest dobrym człowiekiem. Pytają go czy on tak naprawdę nie lubi walczyć. Brolly nie odpowiedział. Mówią mu, że ojciec zmusił go do treningu i spostrzega go jako broń, jest jego szansą na zemstę. Dodają, że nie musi się go słuchać, Brolly odpowiada, że nie wolno mówić źle o rodzicach. W tym czasie żołnierze Freezy szukają ostatniej smoczej kuli, która spadła do przepaści, a Freeza tłumaczy Paragusowi swój plan. Nagle wbiega Kikono i mówi, że wszystkie smocze kule zostały zebrane. Cała armia rusza na Ziemię.

Statek kosmiczny Freezy ląduje obok Saiyan. Wychodzą z niego żołnierze, Freeza, Paragus i Brolly. Freeza zabiera smocze kule. Bulma krzyczy aby oddali jej Smocze kule. Freeza przedstawia Paragusa i Brolly'ego. Paragus jest zezłoszczony na Vegete, ponieważ jego ojciec wysłał Brolly'ego na wygnanie, karze więc synowi ich atakować. Brolly atakuje Vegetę. Pojedynek wydaje się być równy. Freeza mówi, że Vegeta już brał udział w wielu bitwach, a Brolly jeszcze w żadnej i dopiero się uczy. Vegeta przemienia się w Super Saiyanina i z łatwością pokonuje Brolly'ego. Następnie Vegeta przemienia się w Super Saiyanina Goda i bardzo mocno uderza przeciwnika. Freeza pyta się Paragusa, czy to wszelkie możliwości Brolly'ego, Paragus odpowiada, że tak i Freeza postanawia wracać na statek kosmiczny. Brolly się denerwuje. Paragus karze wracać synowi, chce użyć pilota by porazić go prądem ale go nie było. Następnie Vegeta atakuje Brolly'ego pociskiem ki. Brolly denerwuje się i używa Gigantycznego Oddechu. Vegeta atakuje go w twarz, ale Brolly nawet nie drgną. Freeza pyta się co to, Paragus odpowiada, że Brolly pochłoną moc Ōzaru i zachował ją w ludzkiej postaci i nie potrafi się kontrolować. Gdy Brolly chciał ponownie zaatakować Vegeta, Son Gokū wtrącił się powiedział mu by teraz walczył z nim. Brolly zwiększa siłę i objętość swoich mięśni i zaczynają walczyć. Son Gokū przemienienia się w Super Saiyanina i ponownie walczy. Potem przemienia się w Super Saiyanina Goda i używa Boskiej Więzi, która chwilowo unieruchamia Brolly'ego. Son Gokū mówi mu aby przestał dodaje, że on również nie jest zły, ale jest Freeza i Paragus, mówi by ich nie słuchał. Brolly chwilowo oszalał i używa tej samej techniki co in na nim. Unieruchamia go i atakuje, ale Gokū go skontrował. Kikono i inni ludzie Feezy odlatują nad Ziemię. Brolly zwiększa swoją siłę i ponownie atakuje Son Gokū, który broni się przed jego atakami. Cheley podziwia Brolly'ego, ale Lemo mówi, że on naprawdę nie jest taki. Oskarżają o to jego ojca, Cheley mówi, że jest całym swoim sercem z Brollym. Paragus panikuje, bo siła syna coraz bardziej wychodzi spod kontroli. Brolly bardzo mocno rani Son Gokū, który po ostatnim ciosie leży na śniegu. Piccolo czuje energię Freezy i Brolly'ego. Pyta się Sona co se tam dzieje. Gokū wyjaśnia sytuację, a Piccolo mówi, że nie jest w stanie pomóc, Son Gokū mówi, by był w „pogotowiu”. Gokū denerwuje się się i przemienia się w Niebieskiego Super Saiyanina. Pojedynek między dwoma Saiyanami jest równy. Przechodzą pod ziemię gdzie jest lawa, następnie wracają na lodowy teren. Brolly używa Miażdżyciela Planet, który zniszczył cały teren poryty lodem na wulkaniczny teren. Paragus powoli przekonuje się że król Vegeta miał raczej rację. Freeza pyta ponownie Paragusa, czy to wszystko na co stać Brolly'ego, Paragus odpowiada, że tak. Freeza, więc zabija Paragusa następnie krzyczy do Brolly'ego okłamując, go że zabiła go kula energii. Brolly'ego przepełnia furia i przemienia się w Super Saiyanina. Brolly leci za Son Gokū, dołącza się Vegeta, który chce pokonać Brolly'ego razem z Gokū. Książę Saiyan przemienia się w SSJB i razem z Sonem atakują swojego przeciwnika, który się wybrania. Lecą w kierunku Freezy, którego zaczął atakować Brolly, a Saiyanie teleportują się do Piccolo. Son Gokū proponuje Vegecie fuzję, ale Vegeta nie chce wykonywać tańca potrzebnego do fuzji. Son Gokū przekonuje Vegetę, po tym jak wspomniał, że jego rodzina może zostać unicestwiona. Brolly wykonuje serię uderzeń pięści na Freeza, który przemienia się w złotą formę. Piccolo i Son Gokū prezentują Vegecie taniec potrzebny do fuzji. Vegeta i Son Gokū wykonali fuzję, ale zrobili to źle i muszą czekać 30 minut, by fuzja minęła. Kolejna próba się nie udała i muszą ponownie czekać 30 minut. Za trzecim razem udało im się. I nazwali tę fuzję Gogeta.

Brolly ponownie chciał zaatakować złotego Freeze, który wytrzymał całą godzinę. Ale pojawił się Gogeta i tłumaczy Freezie technikę fuzji. Następnie teleportuje się obok Whis, którego atakował Brolly. Gogeta i Brolly rozpoczynają pojedynek. Gogeta zamienia się w Super saiyanina i łatwo pokonuje Brolly'ego w tej samej formie. Saiyanie użyli fal energii i zmienili tło na niebieskie. Gogeta stał się Super Saiyanimem Blue a Brolly Super Saiyaninem o pełnej mocy, ale wciąż Gegeta ma przewagę. Potem tło zmienia się na normalne. Sayanie walczą na pustkowiu gdzie są skały. Cheley i Lemo biorą smocze kule i chcą przywołać Shenrona, by uratować Brolly'ego. Gogeta powoli wykańcza Brolly'ego dużą ilością ataków i pocisków energetycznych. Kikono wezwał Shenrona za przymuszeniem Cheley, która stoi za nim z pistoletem. Gogeta wykańcza Brolly'ego. Gogeta używa Kamehame-Ha, która leciała prosto na Brolly'ego, ale Cheley wypowiedziała życzenie by przenieść, Brolly'ego tam gdzie go po raz pierwszy znaleźli. Za nim Kamehame-Ha dotarła do Brolly'ego ten został przeniesiony na planetę Vampa. Lemo i Cheley lecą na planetę Vampa. Freeza próbował ich zestrzelić, ale Gogeta go powstrzymał. Freeza odlatuje mówiąc do Gogety, że tu wróci.

Son Gokū prze teleportował się na tę planetę. Cheley go rozpoznała a Son Gokū ją bo użyła smoczych kul by sprawdzić tu Brolly'ego. Cheley i Lemo nie są zachwyceni jego obecnością i mówią do niego podniosłym głosem. Gokū powiedział, by się uspokoili. Potem dodaje, że ma coś dla nich co może im się tu przydać. Cheley mu nie wierzy, więc Son Gokū otwiera pudełko z kapsułkami Hoi-Poi i wyrzuca jedną, w której był wyposażony dom. Dodał, że to prezent od Bulmy. Również daje im dwie fasolki Senzu. Cheley pyta czego chce, Son odpowiada, że to nie tak. Nie chce by coś im się stało był pewny swojej siły, ale pojawił się Brolly, który udowadnia jak bardzo się przeliczył. Dodaje, że może być nawet silniejszy niż Beerus. Brolly uśmiecha się do Son Gokū, ponieważ mówi mu, że było by szkoda gdyby taki wspaniały wojownik zginął. Gokū się z nimi żegna, Lemo pyta czy nie ma statku kosmicznego i jak się tutaj przeniósł, Son Gokū odpowiada, że za pomocą teleportacji, jeżeli namierzy czyjąś moc. Cheley mówi, ze nic z tego nie rozumie. Potem dodaje, że wciąż są jego wrogami, a nie przyjaciółmi. Son odpowiada, że to nie ważne i liczy na rewanżowy pojedynek któregoś dnia, może Brolly będzie chciał by nauczyć go paru rzeczy. Po tych słowach Brolly uśmiecha się a Cheley mówi, że jest porąbany, ale dziękuje mu za wszystko. Son Gokū żegna się i mówi, że za niedługo tu wróci. Lemo odpowiada, że może ich by tu nie być. Son Gokū mówi, że i tak ich znajdzie jeżeli nie odlecą zbyt daleko. Cheley na końcu pyta go o imię, Saiyanin odpowiada, że Son Gokū, albo Kakarotto i znika.

Siła Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Techniki Edytuj

  • Technika latania – umiejętność pozwalająca unosić się w powietrzu przy użyciu energii ki.
  • Kikōha – podstawowy rodzaj broni energetycznej.
  • Zenkai – używa tej techniki do zwiększenia mocy i masy ciała.

Formy i transformacje Edytuj

Ōzaru Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Brolly Ozaru (2) (DBS, film 001)

Stan gniewu Edytuj

Stan gniewu u Brolly'ego (DBS, film 001)

Brolly zdołał osiągnąć niespotykaną wcześniej formę, która pozwala mu zwiększać drastycznie poziom ki w normalnej postaci. Konkretnie udało mu się okiełznać moc Ōzaru w ludzkiej postaci, dzięki czemu zyskuje na sile, nie tracąc jednocześnie szybkości. Kiedy używa tej mocy, jego oczy stają się żółte, a włosy unoszą się jak przy przemianie w SSJ, lecz pozostają czarne. W pełnej mocy, ta forma jest silniejsza niż Boski Super Saiyanin, ale słabsza niż Niebieski Super Saiyanin. W tej postaci Brolly nadal posiada na sobie kontrolujący naszyjnik.

Super Saiyanin Edytuj

Brolly SSJ (DBS, film 001)

Brolly podczas walki na Ziemi osiągnął poziom Super Saiyanina, a stało się to, gdy zobaczył martwego Paragusa. W tej formie Brolly posiada blond włosy oraz niewielki wzrost masy mięśniowej. Nie posiada urządzenia kontrolującego (naszyjnika). Ta forma okazuje się być silniejsza od Niebieskiego Super Saiyanina czy Złotego Freezy. Oprócz wysokiego poziomu energii, SSJ Brolly'ego jest specyficzny z powodu nieposiadania tęczówek, a aura jest zielona.

Super Saiyanin (pełna moc) Edytuj

Brolly (11) (DBS;Broly trailer 3)

Brolly jest w stanie przybrać pełną moc Super Saiyanina. Jego kolor włosów zmienia się wtedy na zielony i ma ogromny przyrost masy mięśniowej oraz poziomu ki. W tej formie Brolly zapewne jest silniejszy nawet od Beerusa, co pod koniec filmu stwierdził Gokū.

Pojedynki Edytuj

Dragon Ball Super Edytuj

  1. Brolly (bazowa forma, stan gniewu) vs Vegeta (bazowa forma, SSJ, SSJG)
  2. Brolly (stan gniewu) vs Gokū (bazowa forma, SSJ, SSJG, SSJB)
  3. Brolly (SSJ) vs Gokū (SSJB) i Vegeta (SSJB)
  4. Brolly (SSJ) vs Freeza (4 forma, Złota forma)
  5. Brolly (SSJ) vs Whis
  6. Brolly (SSJ, SSJFP) vs Gogeta (bazowa forma, SSJ, SSJB)

Debiut w grach Edytuj

Galeria Edytuj

Nawigacja Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Brolly, a właściwie „ブロリー, burorī” pochodzi od japońskiego „ブロッコリ, burokkori”, tj. zapożyczenia z angielskiego „broccoli”, czyli od „brokułu”. W japońskiej wersji imienia – „ブロリー, burorī” – „ッコ”, tj. geminata „kk” oraz mora „o” z „ブロッコリ, burokkori”, zostają zastąpione przedłużonym iloczasem końcowego „i”, tj. „リー, rī” w miejscu „リ, ri”. Tę odmienność typograficzną w używanej w tej encyklopedii romanizacji symbolizuje podwojenie spółgłoski „ll”, które jednak w wymowie – z angielska – nie przybiera postaci geminaty, toteż imię owo należy wymawiać w języku polskim jako „broli”, co się wykłada, używając polskiej fonetyki – tak jak w brokuł i lipa lub, wyrażając w MAFie z angielska jako /ˈbrɒ.lɪ/ (BE RP) lub /ˈbrɑː.li/ (GenAm).