Big Gete Star (jap. ビッグゲテスター [Biggu Gete Sutā], pl. w anime brak polskiej wersji, pl. w mandze nie występuje, fr. Big Guest Star, ang. The Big Gete Star) – jest to metalowa sztuczna gwiazdo-planeta, powstała w wyniku połączenia się elektronicznego chipu z niezliczoną ilością porzuconych w kosmosie zużytych urządzeń.

Big Gete Star to pasożytnicza, na swój sposób inteligenta maszyna, zdolna do przejęcia kontroli nad dowolną planetą. Pojawiła się szóstym w filmie pt. Starcie!! 10 miliardów potężnych wojowników, gdzie połączyła się ze szczątkami Coolera, jednocześnie poddając siebie jego woli.

Początek[edytuj | edytuj kod]

Wnętrze gwiazdy

Głównym budulcem Big Gete Star są metalowe odpady kosmiczne, takie, jak satelity, porzucone statki gwiezdne, dryfujące swobodnie w przestrzeni kosmicznej. Przedmiotem, który sprawił, że gwiazda w ogóle powstała i zaczęła własną rozbudowę, był niewielki układ scalony, którego energia zaczęła przechwytywać urządzenia unoszące się w próżni i łączyć je w jedną całość.

Połączenie z Coolerem[edytuj | edytuj kod]

Kiedy Son Gokū pokonał Coolera, wysyłając go na Słońce przy pomocy Kamehame-Hy, jakimś cudem głowa Changelinga nie uległa stopieniu i zachowała swój kształt. Pozostałości wojownika zostały wchłonięte przez gwiazdę, a sam Cooler przejął nad nią kontrolę, stając się jej rdzeniem, czymś w rodzaju głównego procesora.

Kosmiczne cmentarzysko

Inwazja na Nową Namek[edytuj | edytuj kod]

Rządzona przez Changelinga Big Gete Star zaatakowała Nową Namek. Celów agresji było kilka. Pierwszy z nich to wyssanie z planety całej energii i fuzja z nią. Drugi to zmielenie i przerobienie mieszkańców na czystą energię. A trzeci, najważniejszy, to zwabienie Wojowników Z w pułapkę i zemsta na Saiyaninie, Son Gokū.

Produkcja robotów[edytuj | edytuj kod]

Aby zapanować nad Nameczanami Big Gete Star stworzyła armię droidów. Maszyny dzieliły się na bojowe i techniczne. Te pierwsze miały za zadanie schwytać

Droidy bojowe

inteligentnych mieszkańców Namek i doprowadzić do więzień. Technicy zajmowali się selekcją więźniów i transportem do przerabiarek.

Droid techniczny kontra Yajirobē

Oprócz powyższych robotów gwiazda stworzyła także niezwykle dużą ilość Metal Cooler, zmechanizowanych kopii Changelinga. Zdolne do regeneracji klony zmierzyły się z Vegetę i Sonem. Saiyanie walczyli z całych sił, ale mocy starczyło im na pokonanie zaledwie jednego z tysięcy Coolerów. Po przegranej Saiyanie zostali schwytani i podłączeni do akumulatorów Big Gete Star, jako jej żywe zasilanie, źródło najczystszej, super saiyańskiej ki. Obaj wojownicy po odzyskaniu świadomości zaczęli sukcesywnie zwiększać swój poziom bojowy, tym samym przeładowując i niszcząc systemy kontrolne sztucznej planety.

Armia Metal Coolerów

Rozwścieczony oddziela się od gwiazdy i materializuje siebie w pierwowzorze Metalowych Coolerów, swojej prawdziwej, zmechanizowanej formie. Więzi Sona w metalowym uścisku. Vegeta ratuje przyjaciela, po czym pada wyczerpany. Następnie Gokū kończy z Coolerem raz na zawsze, posyłając w niego pocisk ki, co doprowadza do całkowitej destrukcji Big Gete Star.

Nazwa planety[edytuj | edytuj kod]

„Big Gete Star”  „big star” to po angielsku „duża gwiazda”, a „gete” pochodzi od japońskiego „getemono”. To słowo ma dwa znaczenia. Pierwsze to „coś dziwnego”, drugie natomiast jest określeniem na „coś o niskiej jakości”, odpowiednik polskiego potocznego „badziew”. Oba te japońskie zwroty są aluzją do powstania gwiazdy i roli, jaką spełnia.                                                                                    

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. To tylko domysł, wątpliwe jest, aby tego typu statek kosmiczny był w stanie przenieść się pomiędzy galaktykami, nie jest to jednak wykluczone.