Babidi (jap. 魔導師バビディ [Madōshi Babidi], pl. w anime Babidi, pl. w mandze Bobidi, fr. Babidi, ang. Babidi)kosmita z rasy Majinów, czarnoksiężnik odpowiadający za przebudzenie , powstał w wyniku rozszczepienia się Bibidiego.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Babidi stanowi doskonały przykład genotypowy przedstawicieli swojej rasy. Jest niski i krępy, niemal garbaty, o nieproporcjonalnie wielkiej głowie z nieco wyłupiastymi, przymrużonymi oczami. Jego pomarszczona skóra mieni się trzema kolorami od żółtawego, przez zgniłozielony aż po ciemnooliwkowy.

Charakter i umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Mimo że wygląd Babidiego sugeruje niewinność i niepozorność osobnik ten jest wyjątkowo groźny oraz niezwykle przebiegły. Podczas walki zawsze wykorzystuje magiczną moc i ciemną energię zła. Potrafi zawładnąć umysłem każdej istoty, w której byłoby choć ździebko zła, co pozwoliło mu zniewolić Dābrę - Księcia Ciemności, a później częściowo Vegetę. W krytycznych momentach bardzo często używał teleportacji, by przenieść siebie i swoich podwładnych w inne, bezpieczniejsze miejsce. Przybył na Ziemię, aby uwolnić Majin Bū, demona, który był mu potrzebny do zawładnięcia wszechświatem i do pomszczenia śmierci twórcy, Bibidiego. Babidiemu dało się uwolnić zamkniętego w kuli Bū, na jego nieszczęście potoczyło się inaczej, niż planował. Bū po przebudzeniu zjadł Dābrę, czym całkowicie zaskoczył swego pana. Dzięki unieszkodliwieniu Księcia Demonów Majin ożywił Piccolo i Kulilina. Gdy Bū nabrał rozsądku i zaczerpnął wiedzy, pozbył się Babidiego, urywając mu głowę. Po śmierci czarnoksiężnik trafił do Piekła, skąd obserwował walkę pierwotnego Bū z Gokū i Vegetą, usilnie kibicując Saiyanom.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Dragon Ball Z[edytuj | edytuj kod]

Saga Majin Bū[edytuj | edytuj kod]

Główne artykuły: Saga czarnoksiężnika Babidiego, Saga Grubego Majin Bū i Saga Czystego Majin Bū

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Dragon Ball GT[edytuj | edytuj kod]

Saga Super #17[edytuj | edytuj kod]

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Techniki[edytuj | edytuj kod]

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Babidi.png
Babidi1.png
PiccoloKillsBabidi.png
Goku SSJ Three (6) W tle Babidi.jpg
Majin Buu dusi Babidiego (1).jpg
Majin Buu dusi Babidiego (2).jpg
Babidi ginie z rąk Buu.png
Super Saiyanin Three Goku od tyłu i Babidi z Majin Bu.PNG
Goku SSJ3 kontra Majin Bu (16).jpg
Goku SSJ3 kontra Majin Bu (1).jpg
Dbz1-33.jpg

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. „Po części”, gdyż Babidi nie sprawował nad nim pełnej kontroli