FANDOM

Arlianie (jap. アーリア星人 [Āria-seijin]) – rasa zamieszkująca planetę Arlia. Najprawdopodobniej wszyscy jej przedstawiciele (lub znaczna większość) zostali zabici podczas inwazji Nappy i Vegety.

Arlianie z wyglądu przypominają dwunożne insekty o posturze wyprostowanej. Posiadają wielkie czerwone oczy, mają czułki na głowie, ich aparaty gębowe, skądinąd podobne do tych Arkonian, wyglądają jak maski gazowe. Ich poczucie estetyki odbiega od ludzkiego. Uważają humanoidalne istoty za ohydne, odrażające[2].

Armia Króla MoaiaEdytuj

Armia dzieli się na żołnierzy, myśliwych, gladiatorów, służbę.

MyśliwiEdytuj

Ci pierwsi napotkali Vegetę i Nappę, następnie sprowadzili ich do Zamku Króla Moaia.

GladiatorzyEdytuj

Słudzy i strażEdytuj

Straż więzienna i osadzeniEdytuj

Znani z imienia przedstawiciele rasyEdytuj

Nazwa rasyEdytuj

„アーリア星人 , āria-seijin” jest grą słów pomiędzy japońskimi „蟻, aria”, czyli „mrówka” oraz „アーリア人, āria-jin”, tamtejszą nazwą Ariów, ludów Azji Środkowej z pierwszych wieków czasów nowożytnych, co najprawdopodobniej nawiązuje do tradycyjnego sposobu życia Arlian; przyrostek „星, sei” to natomiast japoński klasyfikator używany do nazywania planet, z kolei końcówka „人, jin” to klasyfikator stosowany do ras i narodowości.

PrzypisyEdytuj

  1. W dziesiątym odcinku Dragon Ball Z Król Moai spożywa owoce.
  2. Zarówno straże, więźniowie, jak i król czuli wstręt do Saiyan z powodu ich odmiennych aparycji.