Android #19 (jap. 人造人間19号 [Jinzōningen jū kyū gō], pl. w anime Cyborg 19, pl. w mandze ?, fr. ?, ang. ?)sztuczny człowiek Doktora Gero, android, to on dokonał cyborgizacji swojego stwórcy. Niska inteligencja idzie w parze z jego niewielką siłą.

Zdolność[edytuj | edytuj kod]

Ma zdolność absorbowania energii przeciwnika za pośrednictwem okrągłych czerwonych punktów wbudowanych w dłonie. Potrafi przyswajać ją zarówno przez bezpośredni dotyk przeciwnika, jak i wchłaniać z plazmy kikōh.

Tło[edytuj | edytuj kod]

Dziewiętnastka nie jest zbudowany na bazie ludzkiej, co pozbawia go jakichkolwiek uczuć i emocji.

Śmierć[edytuj | edytuj kod]

Został zabity przez Vegetę, który strzelił w niego Big Bang Attackiem.

Dragon Ball GT[edytuj | edytuj kod]

Saga super #17[edytuj | edytuj kod]

Podczas sagi Super #17 uwolniono go z Piekła[1], lecz ponownie został uśmiercony przez Wojowników Z Gotena i Trunksa.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Gruby, niski i blady. Materiał wymaga dokończenia!

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. Fakt, że Dziewiętnastka trafił do Piekła, można traktować jako nieścisłość, ponieważ będąc maszyną, nie powinien mieć duszy, którą można by przenieść w Zaświaty. Wśród fanów mogą pojawić się spekulacje, że skoro on, Metallic i inne roboty zmartwychwstały, w świecie DB wszystkie postacie ze świadomością po śmierci trafiają na sąd przed Emmę Daiō. Cała sytuacja jest jednak najprawdopodobniej niedopatrzeniem, jakiego dopuścili się twórcy Dragon Ball GT.