Android #16 (jap.人造人間16号 [Jinzōningen Jū Roku-go], pl. Cyborg Szesnasty) – jeden z androidów stworzonych przez Dr Gero.

Dragon Ball Z[edytuj | edytuj kod]

Historia[edytuj | edytuj kod]

Nie był budowany z człowieka ani nawet na podstawie jego szkieletu. Miał istnieć jako ostateczna broń przeciwko Gokū, nosił w sobie ku temu bombę o mocy rażenia wystarczającej by zniszczyć Ziemię, nigdy nie został w stu procentach ukończony.

Wygląd i osobowość[edytuj | edytuj kod]

Ma podłużną twarz i jaskrawo czerwonego irokeza, nosi czarny strój i zieloną, grubą kamizelkę ochronną, jego charakter jest odmienny od reszty androidów. Chce pokoju i harmonii na świecie, a za jedyny cel życia stawia sobie zabicie Gokū.

Saga Cella[edytuj | edytuj kod]

Podsaga Cella niedoskonałego[edytuj | edytuj kod]

Zaprzyjaźnia się z Son Gohanem. Staje on do walki z Cellem w pierwszej formie u boku Tenshinhana i przegrywa ją. Stawką w walce był #17. Cell wchłania go i staje się o wiele silniejszy.

Podsaga półdoskonałego Cella[edytuj | edytuj kod]

Szesnasty zostaje połowicznie zniszczony. Ucieka z #18 na pobliską wyspę, podczas gdy z Cellem walczą Piccolo, a potem Tien. Cellowi udaje się ich jednak znaleźć zaraz po zniszczeniu przez Krilina pilota do dezaktywacji #18. Po przyjęciu przez mutanta formy ostatecznej zostaje odnowiony przez Bulmę.

Podsaga Cella doskonałego[edytuj | edytuj kod]

Cell game[edytuj | edytuj kod]

Na Cell Game, gdy zdaje się już nie być nadziei na zwycięstwo decyduje się na desperacki ruch: łapie się Cella i grozi zdetonowaniem ukrytej w nim bomby. Okazuje się jednak, że Bulma i Prof. Briefs wyjęli z jego ciała bombę podczas napraw. Cell doszczętnie niszczy ciało #16 i zostaje mu tylko głowa. Pech chciał by wylądowała ona przy trzęsącej się ze strachu ekipie Mister Satana. Tzw. mistrz za prośbą androida rzuca jego głowę na miejsce walki Gohana z Cellem.

Ostatnie chwile[edytuj | edytuj kod]

Wygłasza wtedy mowę o świecie, przyrodzie, roślinach i zwierzętach. Chce aby Gohan uratował piękno świata. Cell brutalnie niszczy głowę #16 zabijając go. Gohan wpada we wściekłość i walczy z Cellem w postaci SSJ2. Poziom ten osiągnął właśnie za pomocą żalu za śmierć #16. Zabija on Cella, a Szesnastka, jako że nie był człowiekiem, nie został ożywiony przez Shenrona i już więcej nie występował.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. W wersji Dragon Ball Z emitowanej na RTL7.
  2. W wersji Dragon Ball Kai emitowanej na AXN Spin.