FANDOM

Tori Bot
« Och, patrz ... co ja widzę? To czytelnik!

Szablon:Ilustracje

Sztuczny człowiek numer 13 (jap. 人造人間13号 [Jinzōningen jūsan-go], pl. w anime brak polskiej wersji, pl. w mandze brak polskiej wersji, fr. Cyborg 13, C-13, ang. Android 13) – jeden z androidów Dra Gero, główny antagonista siódmego filmu kinowego serii DBZ Walka do ostatku sił!! Trzech wielkich Super Saiyan.

Budowę #13 zapoczątkował Doktor Gero, chcąc przy jego pomocy pozbyć się Son Gokū. Po tym jak naukowiec został zamordowany przez #17, prace nad #13 kontynuował specjalny superkomputer znajdujący się w podziemiach laboratorium profesora.

Z wyglądu wysoki, stosunkowo szczupły, nosi ozdobioną symbolem Armii Red Ribbon czapkę baseballową. Po zniszczeniu modeli #14 i #15 pochłonął ich fragmenty (generatory energii oraz płyty CPU lub AI), następnie transformował w Super #13 i walczył z Son Gokū przemienionym w SSJ. Bezpośrednio po transformacji udało mu się zranić Saiyanina, jednak Gokū ponownie przeistoczył się w SSJ i zniszczył androida za pomocą techniki płonącej pięści po uprzednim pochłonięciu energii z Genki Damy[4]. Obok #17 i Piekielnego #17 jest to jeden z trzech sztucznych ludzi potrafiących dokonać fuzji, czy też absorpcji transformacyjnej.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Zakładając, że słowa #16 o tym, że androidy nie trafiają do Zaświatów, są prawdziwe, po zniszczeniu #13 przestał całkowicie istnieć.
  2. Walka do ostatku sił!! Trzech wielkich Super Saiyan.
  3. Sparking! NEO, Sparking! METEOR, Dragon Ball: Raging Blast 2.
  4. Jest to jedyny film w którym Goku przyparty do muru eksperymentuje z energią Genki Damy w ten nieznany nigdy sposób.