Dragon Ball Wiki
Advertisement

Ágios[1] (jap. アイオス [Aiosu])Shinjanka, była Kaiōshin Czasu[2], jedna z antagonistów gry automatowej Dragon Ball Heroes.

Wygląd[]

Ágios ma jasnoniebieską skórę, szpiczaste uszy oraz morskoturskusowe oczy. Jej średniej długości włosy są w kolorze tęczówek oczu, w uszy wpina biało-złote potary, na głowie nosi koronę z motywami zegara inkrustowaną połyskującymi szafirami. Ubiera się w shinjańskie szaty, podobne do podstawowego stroju Chronoi czy Wairu, jednocześnie odbiegające od typowej garderoby Shinjanek Zachodniej Kaiōshin czy Ogmy. Jej tors kryje ściśle przylegający golf z odsłoniętymi ramionami, na który wkłada granatową shinjańską tunikę z obszyciem écru i karmazynową podszewką; przepasa się szeroką szarfą écru spinanją w pasie granatową klamrą i dwoma brązowo-karmazynowymi rzemykami. Dłonie skrywa w obszernych biało-złotych rękawicach. Na nogach ma czarne pumpy, pod spodem czarne leginsy, na stopach białe botki na obcasie ze złotymi przetłoczeniami. Jest średniego wzrostu i podobnie do Chronoi ma nastoletnią aparycję, jednak jej wyraz twarzy odróżnia od drugiej Kaiōshin Czasu figlarny uśmiech, podczas gdy na twarzy Chronoi zazwyczaj gości dziecięca wręcz niewinność.

Historia[]

Super Dragon Ball Heroes[]

Saga Kaiōshin Czasu[]

Ágios debiutuje 25 października 2021 w programie celebrującym 11 rocznicę powstania gry udostępnionym na jutubowym kanale Doragon bōru hīrōzu kōshiki chan'neru (jap. ドラゴンボールヒーローズ公式チャンネル), oficjalnej platformie DBH. Tamże autorzy prezentują krótki teaser Ultra God Mission, nowego rozdziału-kampanii Super Dragon Ball Heros. Ágios występuje w towarzystwie Wojowników w Czarnych Płaszczach. Następnie Kaiōshin pojawia się pod koniec 40. odcinka serialu promocyjnego Super Dragon Ball Heroes, gdzie rozmawia z jednym z Wojowników w Czarnych Płaszczach zapowiadając swoje nadejście. Boginii cieszy się, że syntetyczny wszechświat Fu został zniszczony. Ágios występuje także w zaprezentowanym na Jump Feście 2022 zwiastuje Ultra God Mission, gdziej zstępuje z nieba na Time Patrol u boku jednego z Wojowników w Czarnych Płaszczach. Ta sekcja dotyczy wydarzeń, które jeszcze nie miały miejsca. Jak tylko pojawią się pierwsze informacje, prosimy, uzupełnij ją!

Ciekawoski[]

Mówiąc o sobie samej Ágios posługuje się osobowym zaimkiem rzeczownym „僕, boku”, który jest typowo używany przez japońskich chłopców i młodych mężczyzn; w japońskim komiksie, filmie i literaturze często stosuje się go, by podkreślić w mowie usposobienie tzw. chłopczycy.

Galeria[]

Przypisy[]

  1. 1,0 1,1 Imię należy wymawiać z grecka, tj. /ˈa.ʝi.os/ albo /ˈa.ʝos/ w MAFie lub w sposób uproszczony i dostosowany do polskiej fonetyki jako „ajos”.
  2. Na gali Jump Fescie 2022, która miała miejsce 18 i 19 grudnia 2021 roku, ujawniono, że Ágios to poprzedni Kaiōshin Czasu/Kaiōshin Czasu z minionego pokolenia/Kaiōshin Czasu z minionej epoki (jap. 先代の時の界王神).
Advertisement