Dragon Ball Wiki
Advertisement

In samenwerking met AB International Distribution bracht Bridge Entertainment vanaf het jaar 2001 in de Nederlandse taal ondertitelde DVD's en VHS'en.

TV-serie[]

Van "Dragon Ball Z" bracht Bridge acht delen met elk drie afleveringen van de tv-serie, in totaal zijn er door Bridge 24 afleveringen uitgebracht op DVD. De eerste acht afleveringen zijn later opnieuw uitgebracht op één DVD onder de naam "Dragon Ball Z: Mega DVD".

Het betreft de Engelstalige nasynchronisatie van Saban/Ocean zoals uitgezonden op de Nederlandse televisie.

Films[]

Negen bioscoopfilms zijn door Bridge ondertiteld uitgebracht op DVD. De uitgave-volgorde komt niet overeen met de originele.

De Engelstalige nasynchronisatie is afkomstig van een Frans dubbingbedrijf. De namen zijn daardoor niet hetzelfde als in de nasynchronisatie van Funimation en Ocean Group en ook komen de stemacteurs niet overeen. Tevens zijn de titels ook niet hetzelfde als die van Funimation en Ocean Group.

  1. Dragon Ball Z: In Pursuit of Garlic (Bridge-nummer: 11)
  2. Dragon Ball Z: The Strongest Guy in the World (Bridge-nummer: 2)
  3. Dragon Ball Z: Super Battle in the World (Bridge-nummer: 1)
  4. Dragon Ball Z: Super Saiyan, Goku (Bridge-nummer: 3)
  5. Dragon Ball Z: Super Rivals (Bridge-nummer: 4)
  6. Dragon Ball Z: Fight! 10 Billion Power Warriors (Bridge-nummer: 5)
  7. Dragon Ball Z: Super Battle of the Three Super Saiyans (Bridge-nummer: 6)
  8. Dragon Ball Z: The Burning Battles (Bridge-nummer: 7)
  9. Dragon Ball Z: Super Guy in the Galaxy (Bridge-nummer: 8)

Specials[]

Beide jaren '90 specials van Dragon Ball Z zijn door Bridge ondertiteld uitgebracht op DVD. Het betreft de Engelstalige nasynchronisatie van het Franse dubbingbedrijf. Personage-namen, titels en stemacteurs wijken weer af van Funimation en Ocean Group.

  1. The Father of Goku (Bridge-nummer: 9)
  2. Gohan and Trunks (Bridge-nummer: 10)

Onuitgebracht[]

Drie Dragon Ball films werden in dezelfde nasynchronisatie ook uitgezonden bij Toonami in het Verenigd Koninkrijk maar deze zijn in Nederland niet door Bridge uitgebracht op DVD.

  1. Dragon Ball: The Legend of Shenron
  2. Dragon Ball: Sleeping Beauty in Devil Castle
  3. Dragon Ball: The Great Mystical Adventure

De Dragon Ball GT special werd in dezelfde nasynchronisatie ook uitgezonden bij Toonami in het Verenigd Koninkrijk maar deze is in Nederland niet door Bridge uitgebracht op DVD.

  1. Dragon Ball: Four-Star Dragonball is the Proof of Courage

Ook hierin wijken de titels, personage-namen en stemacteurs weer af van Funimation en Ocean Group.

Trivia[]

  • De DVD van "Dragon Ball Z: Super Battle in the World" bevat de aftiteling van de Pioneer/Ocean-nasynchronisatie terwijl de audio het geluid van de Engelstalige nasynchronisatie uit Frankrijk bevat.
  • De Engelstalige nasynchronisatie uit Frankrijk werd ingesproken door onder anderen Sharon Mann (de stem van Krillin) en Jodi Forrest (de stem van jonge Gohan).
Advertisement