Dragon Ball Wiki
Advertisement
KingKaisPlanet

King Kai's planeet is een planeet dat ligt in het Hiernamaals. Hier staat het huis van King Kai, en daar wonen ook zijn huisdieren Bubbles en Gregory. Hoewel de planeet erg klein is, is de zwaartekracht tien keer zo groot als dat van de Aarde, waardoor er meer intens getraind kan worden.

Verhaal[]

Nadat Goku zich heeft opgeofferd in het gevecht tegen Raditz is hij naar de planeet gestuurd door Kami. Hij moet via het Slangenpad bij de legendarische King Kai zien te komen. Hier kan hij trainen zodat hij voorbereid is op de strijd met de saiyans. Andere personen die op de planeet zijn geweest zijn Piccolo, Tién, Yamcha, Chiaotzu en de Ginyu-eenheid. In het gevecht met Cell wordt de planeet opnieuw bezocht. Cell is van plan om zichzelf te laten exploderen, maar Goku teleporteert hem naar King Kai's planeet. Hierdoor sterven King Kai, Bubbles, Gregory en Goku, en de planeet is vernietigd. Maar Cell heeft het overleeft en keert terug naar de Aarde, waar hij wordt gedood door Gohan. King Kai, zijn huisdieren en Goku vertrekken dan allemaal naar Grote Kai's planeet.

Advertisement