Greek Dragon Ball Wikia
Advertisement

Το Dragon Ball Z: Η Εκδίκηση του Κούλερ (αγγλικός τίτλος: Dragon Ball Z: Cooler's Revenge), επίσης γνωστή ως Dragon Ball Z: Οι Ισχυρότεροι Αντίπαλοι (Dragon Ball Z: The Strongest Rivals), είναι η όγδοη ταινία του Dragon Ball και η πέμπτη υπό το τίτλο του Dragon Ball Z.

Αρχικά κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία στις 20 Ιουλίου 1991. Μεταγλωττίστηκε στα αγγλικά το 2002, και κυκλοφόρησε σε βιντεοκασέτα και DVD στις 22 Ιανουαρίου του ίδιου έτους. Η ταινία επανακυκλοφόρησε μαζί με το σίκουελ της, Dragon Ball Z: Η Επιστροφή του Κούλερ, το Νοέμβριο του 2008.

Περίληψη[]

Παρελθόν[]

Σε αυτή τη ταινία, παρουσιάζεται ο Κούλερ, ο μεγαλύτερος αδερφός του Φρίζερ. Η ταινία ξεκινά μια αναδρομή στην οποία ο Φρίζερ κατέστρεψε το Πλανήτη Βετζέτα, και το σκάφος του Κούλερ ανιχνεύει την άκατο διαφυγής του Γκόκου στο σύστημα. Ο Κούλερ ακυρώνει τη διαταγή καταστροφής του και το αφήνει να φύγει, θέλοντας ο Φρίζερ να «καθαρίσει το χάλι του».

Εισαγωγή[]

DragonBallZMovie55

Η Τσί-Τσι και ο Ίκαρους

Περισσότερο από εικοσι-πέντε χρόνια αργότερα, ο Γκόκου εξασκεί το Kamehameha του στο Σπίτι Κάμε, με το δάσκαλο Ρόσι να παρατηρεί ότι έγινε ισχυρότερος από τότε που νίκησε το Φρίζερ στο Νάμεκ. Πίσω στο Όρος Παόζου, ο Γκόκου προσπαθεί να κάνει το Γκόχαν να τελειώσει τα μαθήματα του, με αποτέλεσμα η Τσί-Τσι να ανησυχήσει επειδή ο Γκόκου γενικά δεν νοιάζεται για το αν ο Γκόχαν ολοκληρώνει τα μαθήματα του.

Ωστόσο, σύντομα, εκείνη ανακαλύπτει πως ο Γκόκου ήθελε να κάνει τα μαθήματα του ώστε ο ίδιος και ο Γκόχαν (μαζί με τους Κρίλιν, Ούλονγκ, και Ίκαρους) να μπορέσουν να πάνε σε ένα ταξίδι κατασκήνωσης. Στη συνέχεια, απαιτεί να μάθει ποιο από τα δύο θεωρούσε ότι ήταν πιο σημαντικό. Ο Γκόκου απαντά χιουμοριστικά ότι το κάμπινγκ ήταν πιο σημαντικό, προς απογοήτευση της Τσι-Τσι.

DragonBallZMovie58

Ο Σάλζα υποκλίνεται στο Κούλερ

Εντωμεταξύ σε ένα μακρινό πλανήτη, ο Κούλερ ανακαλύπτει πως ο αδερφός του σκοτώθηκε από το Γκόκου. Αηδιασμένος που ο Φρίζερ, με τον οποίο είχε ήδη μια αποξενωμένη σχέση, θα αμαύρωνε την οικογενειακή τους τιμή αφού έχασε από ένα πρωτόγονο Σάγιαν, διατάζει το Σάλζα να θέσει μια κατεύθυνση για τη Γη, με στόχο να σκοτώσει το Γκόκου και να καταστρέψει τη Γη.

Η άφιξη του Κούλερ[]

Φτάνοντας, οι δυνάμεις του Κούλερ επιτίθονται στο Γκόκου και τους φίλους του στο ταξίδι τους, και αφού μάχεται με τους Σάλζα, Νέιζ, και Ντορ, ο Γκόκου τραυματίζεται από ένα κύμα ενέργειας που έριξε ο Κούλερ το οποίο κατευθυνόταν προς το Γκόχαν (όχι όμως προτού αντεπιτεθεί με ένα δικό του κύμα)· ο Κούλερ με ευκολία εκτρέπει το κύμα, στοχαζόμενος ότι ο Γκόκου θα μπορούσε όντως να νικήσει το Φρίζερ, και ακόμη εικάζει πως ο Γκόκου ίσως είναι ένας Σούπερ Σάγιαν. Απτόητος, λέει στη Θωρακισμένη Μοίρα να τον βρει και να τον σκοτώσει.

NeizDooreSalza02

Οι ακόλουθοι του Κούλερ

Ο Ίκαρους ξυπνά το Κρίλιν κατά τον απόηχο της επίθεσης από τη Θωρακισμένη Μοίρα, και ο Κρίλιν σκέφτεται το που βρίσκεται ο Γκόκου. Εντωμεταξύ, ο Γκόκου και ο Γκόχαν ξεπροβάλλουν δίπλα σε μια όχθη, και ο Γκόκου λιποθυμά λόγω του τραυματισμού του από το χτύπημα του Κούλερ. Ο Γκόχαν πηγαίνει το πατέρα του σε ένα καταφύγιο μέσα σε μια σπηλιά, όμως παγιδεύονται σε ένα υπόγειο σπήλαιο λόγω των Ντορ, Νέιζ, και Σάλζα, οι προσπάθησαν να τους σκοτώσουν με διάφορα χτυπήματα στο πεδίο. Υποθέτουν πως οι προσπάθειες τους ήταν επαρκείς για να έχουν σκοτώσει τους δυο Σάγιαν, με το Κούλερ να διαφωνεί, λέγοντας πως θα προτιμούσε να καταστρέψει τη Γη, όμως η υπερηφάνεια του δεν θα του το επέτρεπε· θέλει προσωπικά να φροντίσει για το θάνατο του Γκόκου αφού λέρωσε το όνομα της οικογένειάς του (ο Κούλερ επίσης διευκρινίζει πως δεν σκόπευε να πάρει εκδίκηση για το θάνατο του Φρίζερ στην ιαπωνική μεταγλώττιση). Παράλληλα, οι Κρίλιν, Ούλονγκ, και Ίκαρους, ενώ κρύβονταν από τη Θωρακισμένη Μοίρα, ψάχνουν το Γκόκου μέχρι που τους βρίσκουν να είναι παγιδευμένοι. Ο Κρίλιν χρησιμοποιεί ένα κύμα ενέργειας για να καταστρέψει ένα βράχο που θα έπεφτε πάνω στον Ούλονγκ· αυτό διαβάζεται από τον ανιχνευτή του Νέιζ, όμως ένας Πτεροδάκτυλος περνά το Νέιζ και εκείνος υποθέτει πως αυτό εντόπισε ο ανιχνευτής του.

1403

Ο Κρίλιν λιπόθυμος

Αφού ο Κρίλιν στήνει ένα καταφύγιο σε μια μικρή σπηλιά με το Γκόκου και το Γκόχαν, πετάει για να φέρει μερικά Φασόλια Σένζου από το Κόριν στο πύργο του. Αφού τα προμηθεύτηκε από το Γιατζερόμπι (ο οποίος ήταν στο πύργο) και έδωσε ένα στον Ίκαρους, δέχεται επίθεση από τη μοίρα, όμως λίγο πριν σκοτωθεί από το Ντορ, ο Πίκολο καταφτάνει στο σημείο και τον σώζει. Ο Πίκολο αρχίζει να μάχεται με τους πολεμιστές και σκοτώνει το Ντορ με ένα αυτοκατευθυνόμενο κύμα ενέργειας. Συνεχίζει να μάχεται με τους Σάλζα και Νέιζ, όμως παγιδεύεται για λίγο στο Bind Wave του Νέιζ, επιτρέποντας στο Σάλζα να κυνηγήσει το Γκόχαν. Ωστόσο, ο Πίκολο αποδεικνύεται πολύ ισχυρός για την επίθεση και τη στέλνει στο Νέιζ, σκοτώνοντας τον. Ο Πίκολο τότε επιτίθεται στο Σάλζα σε ένα δάσος, όμως ο Κούλερ καταφτάνει και χτυπά το Πίκολο με ένα κύμα του οποίο διαπερνά το στήθος του. Έπειτα, διατάζει το Σάλζα να κυνηγήσει το Γκόχαν.

DragonballZ-Movie5 874

Ο Γκόκου κλωτσάει το Κούλερ

Ο Γκόχαν καταφτάνει στη σπηλιά με τα Φασόλια Σένζου λίγο αργότερα, όμως ο Σάλζα έρχεται και καταστρέφει το σακουλάκι καθώς προσπαθούσε να το δώσει στο Κρίλιν. Ένας εξαγριωμένος Κρίλιν επιτίθεται στο Σάλζα, όμως εκείνος αποδεικνύεται πολύ ισχυρός για αυτόν· ο Γκόχαν δίνει στο Γκόκου το φασόλι που του είχε δώσει ο Γιατζερόμπι, και πάει για να βοηθήσει το Κρίλιν. Ο Γκόχαν χάνει και ο Σάλζα κατευθύνεται στη σπηλιά για να αποτελειώσει το Γκόκου. Ωστόσο, ο ανιχνευτής του Σάλζα εντοπίζει μια αυξανόμενη δύναμη, και ο Γκόκου βγαίνει από τη σπηλιά.

Όταν ο Κούλερ φτάνει λίγο αργότερα με έναν τραυματισμένο Πίκολο, ο Γκόκου απαιτεί να αφήσει το Πίκολο ενώ αποκάλεσε το Κούλερ «Φρίζερ». Ωστόσο, μαθαίνει από το Σάλζα ότι ο Κούλερ είναι ο αδερφός του Φρίζερ, λίγο προτού ο Κούλερ αφήσει το Πίκολο να πέσει. Ο Γκόκου τρέχει για να τον σώσει, όμως ο Κούλερ χτυπά το τραυματισμένο Ναμέκιαν μακριά. Τρομαγμένος από αυτό, ο Γκόκου εξαγριώνεται καθώς ο Σάλζα επιτίθεται στο Γκόκου, δίχως αποτέλεσμα.

Ο Γκόκου αποκαλεί το Κούλερ ένα ον διαβολικό όπως ο Φρίζερ, και του λέει πως θα τον κάνει να το πληρώσει, καθώς ο Κούλερ ισχυρίζεται πως θα καταστρέψει τη Γη μετά το θάνατο του Γκόκου. Παρόλα αυτά, ο Σάγιαν αυξάνει τη δύναμη του και ο Σάλζα ρίχνεται σε ένα βράχο. Βρίσκοντας το διασκεδαστικό, ο Κούλερ λέει στο Γκόκου να του δείξει τη δύναμη που χρησιμοποίησε απέναντι στο αδερφό του· έτσι, ο Γκόκου ορμάει στο Κούλερ.

Γκόκου εναντίον Κούλερ[]

Cooler's Ultimate Form

Ο Κούλερ στη τελική μορφή του

Ο Γκόκου συνεχίζει να χτυπά το Κούλερ, αν και ο Κούλερ δεν φαίνεται να επηρεάζεται ιδιαίτερα από τα χτυπήματα. Η μάχη ξεκινά στον αέρα, και τότε πηγαίνει κάτω από το νερό. Αφού βγαίνουν από το νερό, ο Κούλερ καταλαβαίνει πως ο Γκόκου ήταν δύσκολος αντίπαλος για το Φρίζερ και αποφασίζει να πάρει τα πράγματα πιο σοβαρά και να μεταμορφωθεί μπροστά σε έναν έκπληκτο Γκόκου (στη μεταγλώττιση της FUNimation, ο Κούλερ αφηγείται την ιστορία του με το νεότερο αδερφό του Φρίζερ, και το πως πάντα μισούσε το «κακομαθημένο παλιόπαιδο», και ότι σκόπευε ο ίδιος να σκοτώσει το Φρίζερ μια ημέρα. Ο Κούλερ αποκαλύπτει ότι ο Φρίζερ πάντα ήταν ισχυρότερος μέχρι που ο Κούλερ ανακάλυψε μια μεταμόρφωση πέρα από εκείνη του αδερφού του). Ο τύραννος τότε μεταμορφώνεται και τότε ο Γκόκου εξακριβώνει πως ξεπέρασε τη δύναμη του Φρίζερ. Ακόμη και με τη χρήση του Κάιο-κεν και του Kamehameha, ο Γκόκου μειονεκτεί εντελώς σε σχέση με την αυξημένη δύναμη του Κούλερ.

Goku SS

Ο Γκόκου αφού μεταμορφώθηκε σε Σούπερ Σάγιαν

Ωστόσο, καθώς ο Κούλερ απειλεί να καταστρέψει το πλανήτη, τραυματίζοντας ένα πτηνό ταυτόχρονα, ο Γκόκου για ακόμη μια φορά διοχετεύει την οργή του για να γίνει Σούπερ Σάγιαν, και χρησιμοποιεί την ενέργεια του για να θεραπεύσει το πτηνό. Ο Κούλερ βρίσκει τον εαυτό του, όπως ο Φρίζερ τότε, σε μια υπερβολικά μειονεκτική θέση, ενώ γελάει με το τρόπο που σκοτώθηκε ο αδερφός του προτού στείλει ένα κύμα ενέργειας στο Γκόκου, ο οποίος μένει ανεπηρέαστος. Ωστόσο, αυτός ήταν ένας αντιπερισπασμός καθώς ο Κούλερ βγάζει τον άσσο στο μανίκι στη μορφή του Supernova Cooler για να καταστρέψει το Γκόκου και τη Γη. Παρόλα αυτά, αφού ζορίστηκε για λίγο με την επίθεση ο Γκόκου εν τέλει καταφέρνει να το στείλει πίσω στο Κούλερ με ένα Super Kamehameha, στέλνοντας το τύραννο πάνω στον ήλιο. Καθώς ο Κούλερ βρίζει το Γκόκου, συνειδητοποιεί ότι ο Γκόκου είναι ο Σάγιαν που άφησε να διαφύγει πριν από εικοσιπέντε χρόνια, και πως θα μπορούσε να αποτρέψει τη μοίρα του με το να εξουδετερώσει το μικρό Σάγιαν όταν είχε την ευκαιρία. Ο Κούλερ τότε αποσυντίθεται και φαινομενικά σκοτώνεται πάνω στον ήλιο.

Οι Κρίλιν και Γκόχαν βρίσκουν το Γκόκου που είναι εξουθενωμένος από τη μάχη. Ο Σάλζα εμφανίζεται ξανά και προσπαθεί να τους επιτεθεί· όμως, χτυπιέται και σκοτώνεται από ένα Special Beam Cannon από μακριά. Ο Γκόχαν κοιτάζει γύρω του και φωνάζει το Πίκολο· η ταινία τελειώνει με το Πίκολο να κοιτάζει τον ήλιο και να πίνει νερό.

Μάχες[]

  • Κρίλιν vs. Νέιζ
  • Γκόχαν vs. Ντορ
  • Γκόκου vs. Σάλζα, Ντορ, και Νέιζ
  • Γκόκου vs. Κούλερ (Τελική Μορφή)
  • Γκόχαν vs. Σάλζα, Ντορ, και Νέιζ
  • Πίκολο vs. Σάλζα, Ντορ, και Νέιζ
  • Πίκολο vs. Κούλερ (Τελική Μορφή)
  • Κρίλιν και Γκόχαν vs. Σάλζα
  • Γκόκου (Βασική Μορφή/Σούπερ Σάγιαν) vs. Κούλερ (Τελική Μορφή/Τέταρτη Μεταμόρφωση)

Αντίδραση[]

Το Anime News Network αξιολόγησε το DVD με ένα B για τη Μεταγλώττιση και τον Υποτιτλισμό όμως δήλωσε ότι η ταινία γενικά είναι αρκετά μέτρια με την ιστορία της να είναι αδύναμη και να χρησιμοποιεί το συνηθισμένο ανταγωνιστή της εβδομάδας χωρίς πραγματικό αντίκτυπο στις ζωές των ηρώων.

Trivia[]

  • Σε κάποιες εκδοχές της ταινίας, οι σκηνές με το Κούλερ και τη Θωρακισμένη Μοίρα του στο πρόλογο προτού αποφύγουν τη καταστροφή του Πλανήτη Βετζέτα (καθώς και την αναδρομή του Κούλερ σε εκείνα τα γεγονότα πριν βιώσει το τέλος του) δόθηκαν σε καφέ τόνο, ενώ σε άλλες, οι αναδρομές δόθηκαν με πλήρη χρώματα.
  • Στην αρχή της ταινίας, τα γεγονότα του τέλους του TV Special με τίτλο Μπάρντοκ - Ο Πατέρας του Γκόκου προβάλλονται, και διάλογοι από το special χρησιμοποιήθηκαν επίσης.
    • Η καταστροφή του Πλανήτη Βετζέτα προβλήθηκε αργότερα στην αρχή, καθώς και ο ενθουσιασμός του Φρίζερ για τη καταστροφή του πλανήτη. Ωστόσο όλα αυτά τα γεγονότα δείχνονται σε καφέ τόνο από το σκάφος του Κούλερ.
  • Ο Γκόχαν εμφανίζεται με το κούρεμα που είχε στο Namek Saga σε αυτή τη ταινία, όμως έχει ουρά· είναι πιθανό να μεγάλωσε ξανά και να αφαιρέθηκε πάλι μεταξύ του ερχομού του Φρίζερ στη Γη και την άφιξη των ανδροειδών. Αυτή είναι η μόνη ταινία πέρα από το Dragon Ball Z: Νεκρή Ζώνη που ο Γκόχαν έχει ουρά αλλά δεν μεταμορφώνεται σε Μεγάλο Πίθηκο.
  • Ο Ίκαρους, ο οποίος πρώτα εμφανίστηκε στο Το Δέντρο της Δύναμης, Άρχοντας Σλαγκ, και στο Garlic Jr. Saga, φαίνεται σε διάφορες περιπτώσεις σε αυτή τη ταινία. Η ταινία περιέχει τη τελευταία εμφάνιση του Ίκαρους στη σειρά του Dragon Ball.
  • Και οι τρεις ακόλουθοι του Κούλερ σκοτώνονται από το Πίκολο. Αυτό συμβαδίζει με όλα τα μέλη της Δύναμης Γκίνιου, στην οποία βασίστηκε η Θωρακισμένη Δύναμη του Κούλερ, αφού σκοτώθηκε από το Βετζέτα.
  • Η ταινία περιέχει αρκετές ιδιαιτερότητες που δεν εξηγούνται πλήρως. Αρχικά, παρά το θάνατο του Βασιλιά Κολντ και του αναζωογονημένου Μηχανικού Φρίζερ από τα χέρια του Μελλοντικού Τρανκς λίγες ώρες πριν την επιστροφή του Γκόκου στη Γη, ο Κούλερ φαίνεται να έχει σκοπό να εκδικηθεί για τη ντροπή που έπεσε στην οικογένεια του λόγω της ήττας του Φρίζερ στο Νάμεκ, σαν να έχει άγνοια για το πρόσφατο θάνατο του πατέρα του, όμως και της δεύτερης ήττας (και πραγματικού θανάτου) του αδερφού του, επίσης. Ωστόσο, αυτό είναι απολύτως πιθανό ότι τα νέα των πρόσφατων γεγονότων δεν έφτασαν ποτέ στα αυτιά του, αφού ο Μελλοντικός Τρανκς, μαζί με το Φρίζερ και το Βασιλιά Κολντ, κατέστρεψε το διαστημόπλοιο τους και σκότωσε όλους τους άνδρες του Βασιλιά Κολντ. Παρόλα αυτά, το βιντεοπαιχνίδι Dragon Ball Z: Supersonic Warriors 2 αναφέρει το θάνατο του Βασιλιά Κολντ επίσης, όμως δεν έχει καμία σχέση με την ίδια τη ταινία.
    • Η έλλειψη αναφοράς στα γεγονότα του Trunks Saga είναι μάλλον γιατί η ταινία κυκλοφόρησε πριν του επεισόδιο «Η Αντεπίθεση του Φρίζερ», που προβλήθηκε στην ιαπωνική τηλεόραση στις 27 Νοεμβρίου 1991 - τέσσερις μήνες μετά την Η Εκδίκηση του Κούλερ. Ωστόσο, η ταινία κυκλοφόρησε μετά τη πρώτη εμφάνιση του Μηχανικού Φρίζερ και του Βασιλιά Κολντ στο κεφάλαιο του manga "Where is Goku?", που κυκλοφόρησε την 1 Ιουλίου 1991. Το κεφάλαιο "The Second Super Saiyan", που περιέχει το θάνατο του Βασιλιά Κολντ από τα χέρια του Μελλοντικού Τρανκς, δεν κυκλοφόρησε μέχρι τις 22 Ιουλίου 1991, δυο μέρες μετά τη κυκλοφορία της ταινίας.
    • Η ταινία κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία όταν το Frieza Saga ήταν ακόμη σε εξέλιξη στο anime καθώς κυκλοφόρησε μεταξύ του «Πλησιάζοντας τη Καταστροφή» και «Ο Γκόχαν Επιστρέφει», άρα ο Φρίζερ δεν είχε ακόμη ηττηθεί στο anime.
Advertisement