FANDOM

25px-Vida_Real.png

En Manel Català és un actor de doblatge conegut sobretot per la seva feina a Bola de Drac i Bola de Drac Z.

BiografiaEdit

Des dels catorze anys es dedicava a la música i als divuit el va fitxar el grup "Los pájaros locos" amb el que va traballar durant quinze anys i va grabar una trentena de discos. Un cop deixa el grup, funda els Estudis Tramontana, estudi de grabació a on va treballar amb molts artistes del món de la música, però finalment es va dedicar a fer doblatge.[1]

Implicació a la sèrieEdit

Va ser el fundador dels Estudis Tramontana, en el que es va fer el doblatge de les dues primeres parts de la sèrie. Era l'encarregat de fer el càsting per seleccionar als actors de doblatge. També va posar veus a diversos personatges secundaris, com l'Ox-Satan, el Venerable ancià de Namek o el drac Shenron.

A part de posar veus també va escriure i cantar la majoria de cançons que surten a la sèrie, com Somiant en poder ser el millor del món, Un ocell se'n va volant o Llum, Foc, Destrucció.

Altres aparicionsEdit

A continuació es detallen alguns dels seus treballs. Es pot consultar una llista més completa de la seva tasca com a doblador aquí

Pel·lícula/Sèrie A qui interpreta
Lamu, la petita extraterrestre Pare de la Lamu - Professor Kuribayashi i més
Musculman Pare d'en Musculator
Ivanhoe Rei Ricard Cor de Lleó

ReferènciesEdit

  1. Bona part de l'informació de la seva biografia prové d'aquesta entrevista feta per Can Pixa, a on es poden escoltar més entrevistes a diversos actors de doblatge de la sèrie.